حكاية بدرية طلبة مع التنمر

انتصار تتسبب في انسحاب مذيعة "نفسنة" على الهواء..!!
بدرية طلبة

حكاية بدرية طلبة مع التنمر

تعرفوا معنا على حكاية بدرية طلبة مع التنمر الذي تعرضت له قبل شهرتها، حيث كانت تعاني من مرض الغدة وكانت أعراض المرض تسبب لها الكثير من المضايقات من الآخرين.

تفاعل عدد كبير من الفنانين مع الحملة التي أطلقتها منظمة اليونيسيف بمناسبة العودة للمدارس وهي حملة “انا ضد التنمر”، ومن بين هؤلاء الفنانين هي النجمة الكوميدية بدرية طلبة.

التي كشفت عن تعرضها للتنمر في بداية مشوارها الفني بسبب إصابتها بمرض الغدة الدرقية والتي كانت تسبب لها نقص في الوزن مع جحوظ العينين وعدم التوازن والشلل الرعاش، كل هذه الأعراض جعلت الجمهور يتهمها بتناول المخدرات.

كشفت الفنانة بدرية طلبة أنها تعرضت للتنمر قبل شهرتها، حيث كانت مريضة بالغدة ما يسبب له نقص الوزن وجحوظ العينين و شلل رعاش وعدم توازن، جعلها تفقد توازنها على المسرح، حتى اتهمها أحد الجمهور بتعاطى مواد مخدرة.

وصفت بدرية ما جرى لها وقالت:”حصلى فعلا كنت مريضة بالغدة ومكنتش أعرف اللى بيحصلى ده من أعراضها كانت مخلية وزنى 45 كيلو وجاحظة عينى ومسببة لى زى شلل رعاش وعدم توازن”.

أضافت قائلة:”كنت على المسرح ووقعت، أنا بحاول أقوم سمعت واحد فى الصف الأول بيقول البنت دى بتشم، خلانى أدمرت نفسياً، لأنى أصلا مش مدخنة، وممنوع أتواجد فى مكان فيه دخان لأني مريضة صدر، وعلشان كلامه الجارح ربنا أكرمنى بدكتور واستئصل الغدة اللى كانت خبيثة”.
ثم استكملت:”الدكتور قالى رجوعى لحالتى الصحية و وزنى وشكلى الطبيعى بياخد سنين بعد العملية، كنت كل ما أشوف حد بيتكلم ويبص عليا أفكر أنه بيقول نفس الكلام الجارح لحد ما شوفت فيلم آسف على الإزعاج اللى غير مجرى حياتى وخلانى أفترض حسن النية فى اللى بيتكلم أو بيبص لى، وفعلا كان ربنا أكرمنى واتعرفت والناس بيتكلموا على طعامتى وخفة دمى”.

أنهت كلامها قائلة: “وكان ربنا أكرمنى وجبت مكياج داريت الهالات السودة وحبيت عيبى وحبيت الهالات السودة وهى حبتنى وتعايشنا مع بعض، وحمدت ربنا أنه أكرمنى بعيب بقدر أداريه بالمكياج، اللى بيقوله أحمد حلمى مهم أوعى تدوس على جرح حد وتعايره بأى عيب فيه حرام حرام حرام تسلم يابرنس”.

يمكنك أيضا قراءة More from author