سبب اتهام محمود العسيلي بالغرور

مؤخرًا كان اتهام محمود العسيلي بالغرور يشعل مواقع التواصل الاجتماعي وجاء اتهام محمود العسيلي بالغرور بسبب تدوينه قام بنشرها على تويتر وكان يتحدث بها عن المواهب الجديدة التي ترسل له الرسائل الكثيرة وتحدث جمهوره عن هذا الامر بأنه ارسل إليهم رسالة عبر تويتر ليست لائقة وأنه بهذا فنان مغرور للغاية.

الفنان محمود العسيلي

اتهام محمود العسيلي بالغرور بسبب تدوينه

تعرض الفنان محمود العسيلي لهجوم وانتقاد كبير بسبب ما غرده على موقع التواصل الاجتماعي تويتر عن المواهب الجديدة وتواصلها معه :”الإخوة اللي عايزين يبقوا ملحنين أو شعراء اللي بيبعتوا على الواتس الآب الخاص ويكلمك فجأة على انه متربي معاك وإنكو كنتوا مع بعض في المدرسة ويبعتلك إسهال من الأغاني وسبحان الله كلهم الجو بتاعك ولايقيين عليك وباعتهملك مخصوص .. بلوك مع جزيل الشكر #اسمع_الخيال_دا_يانجم”.

حيث قابله الجمهور باستياء كبير من طريقته التي عبروا عنها بأنها غير لائقة على الاطلاق واتهموه بالغرور والتعالي.

خروج العسيلي عن السياق ويرد على جمهوره :

الأمر الذي دفعه يخرج عن الصمت ويرد على هذه الاتهامات مؤكدًا أنه كان يقصد من التدوينة الاعتراض على اقتحام خصوصيته فقط ليس أكثر.
فقال :”بالنسبة للهجوم الرهيب.. للتويتة السابقة.. و الناس اللي بتسخن على اَي حاجة.. كل اللي اقصده، هم غزو الخصوصية على نمرة تليفوني الشخصية”.” وكتير نصحوني أني ماردش خصوصا بعد الكم الرهيب من قلة الأدب والسفالة والسواد اللي شوفتو في الريبلايز.. عمر ما كان الجري ورا حلمك ويخليك تعترض خصوصية غيرك بالشكل دا.. ودا اللي خلاني اكتب التويتة الأولانية.. عارف ان الموضوع صعب بس في طرق تانية توصلك”.

لينهي كلامه بقوله :”والحمد لله رب العالمين انا اَي حد موهوب بجد وبيوصلي شغله بطريقة محترمة لجد بحاول أساعده و أقوله رأيي واشوفله سكك مختلفة حتى لو شغله مش مناسبني فنيا .. وعلى فكرة المايل بتاعي موجود وبارد عليه وحطه هنا وعلى الإنستجرام وشكرًا”.

يمكنك أيضا قراءة More from author