بالفيديو .. ارتفاع وتيرة حرب التصريحات بيت شيرين وعمرو مصطفى

علق الشاعر بهاء الدين محمد على الحرب الكلامية بين شيرين عبد الوهاب والملحن عمرو مصطفى، والتي ارتفعت وتيرتها بعد أن هاجمت شيرين عمرو مصطفى خلال استضافتها في برنامج “المتاهة” ووصفته بأن صوته سيء، ليرد عمرو مصطفى عليها في مداخلة هاتفية ويذّكرها ببعض المواقف ومنها أنها أتت له في أول مشوارها الفني وطلبت من موسيقيين التوسط لها عنده حتى يستمع لصوتها ويساعدها.

ووجه الشاعر بهاء الدين محمد رسالة إلى عمرو مصطفى عبر فيسبوك دافع فيها عن شيرين، وأكد أن الوقائع التي يتحدث عنها عمرو مصطفى لم تحدث.

“هام جدا- إلى الملحن عمرو مصطفى:

أولا- فوجئت على أكثر من موقع إعلامي وصحفي أنك ذكرت اسمي واسم الأستاذ المنتج نصر محروس كشهود على وقائع لم تحدث وإدعاءات غير صادقة تمس شخص الفنانة المطربة شيرين عبد الوهاب بصورة غير حضارية ولا فنية.

ثانيا- على ما أتذكر أنك ماكنتش لسه موجود كملحن في الفترة اللي بدأت شيرين فيها وجودها الفني، ولو كنت موجود كملحن في بدايتك، أظن من الصعب على شخصي وشخص نصر محروس أننا نتحايل عليك تسمع صوتها وهذا كلام غير صحيح.

ومش هاتكلم عن الكلام التاني اللي أنت كتبته عن شيرين وتناولته المواقع والصحف اللى مايصحش أكرره تاني لعدم صحته ولبواخته وتهوره.

ثالثا- شيرين عبد الوهاب.. مطربة لها مكانتها ووجودها اللي أظن هجومك عليها بالاسلوب والمستوى ده كان تهور غير محسوب!

رابعا- نصيحة من أخ أكبر ليك؛ ماتخسرش المحترمين بتهور لأن الدنيا مابقاش فيها ناس كتير يستاهلوا نحافظ عليهم.

وماعندناش نجوم كتير في نفس المكانة، والمفروض فنان باسمك وحجمك لازم يحاسب ويحافظ على صورتنا وصور نجومنا قدام الناس والوطن العربي، وأخيرا منتظر منك الاعتذار للجميع لأني أثق أنك بتحترم الكبار.

خامسا- اخترت ردي يكون بنفس الاسلوب اللي اتبعته في هجومك على شيرين وذكر اسمنا كشهود على وقائع لم تحدث. وفي انتظار اعتذار الفنان اللي جواك”.

يمكنك أيضا قراءة More from author